Wikia

Grote aantallen migranten opvangen die onvoorbereid het land binnenkomen in de hoop op een beter leven (lees: uitkeringen, sociale zekerheid) kan alleen maar problemen met zich meebrengen.

De teleurstelling dat men uiteindelijk geen beloofde land heeft bereikt leidt naar criminaliteit en (kans-)armoede.

Er is maar een oplossing voor dit probleem en dat is een totale immigratiestop. Duidelijke communicatie dat kandidaat immigranten duidelijk maakt dat een beloofde land waar alles kan en alles gratis is niet bestaat. Grenscontroles en een strikt uitwijzingsbeleid zijn effectief en ontradend.

Iedereen ondervind nadelen bij immigratie, de autochtone bevolking en de immigranten evenzeer. Sommige immigranten betalen enorme bedragen om daarna in een hopeloze situatie te belanden. Ze kennen de taal niet en belanden in de bijstand, wat leidt tot armoede en frustratie die zich uiteindelijk kan uiten in criminaliteit.

Oost west, thuis best! Edit

Er zit zoveel waarheid in dit spreekwoord. Waar is het beter dan in eigen land, dichtbij familie en vrienden. De taal en gewoontes van de streek zijn bekend. Wie toch de stap waagt om naar een ver onbekend land af te reizen komt altijd bedrogen uit, het gras is niet altijd groener aan de overkant, ook al lijkt dat vaak zo. Iedereen zou zich daar bewust van moeten zijn.